CHÍNH
PHỦ |
CỘNG
HOÀ XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM |
Số: 91/1999/NĐ-CP |
Hà Nội, ngày 04 tháng 9 năm 1999 |
CHÍNH PHỦ
Căn cứ Luật Tổ chức Chính phủ
ngày 30 tháng 9 năm 1992;
Căn cứ Luật Ngân hàng Nhà nước Việt Nam, Luật Các tổ chức tín dụng ngày 12
tháng 12 năm 1997;
Căn cứ Pháp lệnh Thanh tra ngày 01 tháng 4 năm 1990;
Theo đề nghị của Thống đốc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam và Bộ trưởng, Trưởng
ban Ban Tổ chức - Cán bộ Chính phủ,
NGHỊ ĐỊNH:
Điều 2. Đối tượng của Thanh tra ngân hàng là :
1. Tổ chức và hoạt động của tổ chức tín dụng;
2. Hoạt động ngân hàng của các tổ chức không phải là tổ chức tín dụng được Ngân hàng Nhà nước cho phép;
3. Việc thực hiện các quy định của pháp luật về tiền tệ và hoạt động ngân hàng của các cơ quan, tổ chức và cá nhân.
Điều 4. Nội dung hoạt động của Thanh tra ngân hàng gồm có :
1. Thanh tra việc chấp hành pháp luật về tiền tệ và hoạt động ngân hàng, việc thực hiện các quy định trong giấy phép hoạt động ngân hàng;
2. Phát hiện, ngăn chặn và xử phạt vi phạm hành chính theo thẩm quyền; kiến nghị các cơ quan có thẩm quyền xử lý vi phạm pháp luật về tiền tệ và hoạt động ngân hàng;
3. Kiến nghị Thống đốc Ngân hàng Nhà nước, Giám đốc chi nhánh Ngân hàng Nhà nước tỉnh, thành phố và các cơ quan, tổ chức có thẩm quyền khác thực hiện các biện pháp bảo đảm thi hành pháp luật về tiền tệ và hoạt động ngân hàng;
4. Xác minh, kết luận, kiến nghị việc giải quyết khiếu nại, tố cáo theo quy định của Luật Khiếu nại, tố cáo liên quan đến tổ chức và hoạt động ngân hàng; tham mưu, giúp Thống đốc Ngân hàng Nhà nước chỉ đạo công tác phòng ngừa và đấu tranh chống tham nhũng trong ngành ngân hàng.
NHIỆM VỤ VÀ QUYỀN HẠN CỦA THANH TRA NGÂN HÀNG
Điều 6. Thanh tra ngân hàng có nhiệm vụ và quyền hạn sau đây :
1. Thực hiện việc giám sát thường xuyên và tiến hành các cuộc thanh tra trực tiếp về tổ chức và hoạt động của tổ chức tín dụng, về hoạt động ngân hàng của các tổ chức khác, về hoạt động ngoại hối và kinh doanh vàng thuộc chức năng quản lý Nhà nước của Ngân hàng Nhà nước, nhằm phát hiện, ngăn chặn các vi phạm; kiến nghị biện pháp bảo đảm thi hành pháp luật về tiền tệ và hoạt động ngân hàng;
2. Kiến nghị Thống đốc Ngân hàng Nhà nước áp dụng các biện pháp xử lý sau đây:
a) Đặt tổ chức tín dụng vào tình trạng kiểm soát đặc biệt;
b) Đình chỉ một số hoạt động ngân hàng của tổ chức tín dụng và của tổ chức khác có hoạt động ngân hàng;
c) Thu hồi giấy phép thành lập và hoạt động ngân hàng của tổ chức tín dụng; thu hồi giấy phép hoạt động ngân hàng của tổ chức khác.
3. Xử phạt vi phạm hành chính và kiến nghị xử phạt vi phạm hành chính trong lĩnh vực tiền tệ và hoạt động ngân hàng theo quy định của pháp luật;
4. Kiến nghị Thống đốc Ngân hàng Nhà nước chấp thuận hoặc không chấp thuận tổ chức kiểm toán vào kiểm toán tổ chức tín dụng;
5. Được bảo lưu ý kiến, nếu thủ trưởng cơ quan Ngân hàng Nhà nước cùng cấp không nhất trí với kết luận của Thanh tra ngân hàng và chịu trách nhiệm về ý kiến đó, đồng thời phải báo cáo cơ quan Nhà nước có thẩm quyền theo quy định của pháp luật về thanh tra;
6. Thẩm tra, xác minh, kết luận, kiến nghị cấp có thẩm quyền xử lý các khiếu nại, tố cáo liên quan đến ngành ngân hàng; tham mưu cho Thống đốc Ngân hàng Nhà nước về chỉ đạo, kiểm tra việc phòng ngừa và đấu tranh chống tham nhũng theo quy định của pháp luật trong ngành ngân hàng;
7. Bồi dưỡng nghiệp vụ thanh tra cho cán bộ, công chức thuộc hệ thống Thanh tra ngân hàng;
8. Quản lý, chỉ đạo việc thực hiện chương trình, kế hoạch và nghiệp vụ công tác thanh tra trong ngành ngân hàng;
9. Thực hiện các nhiệm vụ và quyền hạn theo quy định tại Điều 8, Điều 9 của Pháp lệnh Thanh tra và các nhiệm vụ khác do Thống đốc Ngân hàng Nhà nước giao.
Điều 7. Khi tiến hành thanh tra, Thanh tra ngân hàng có những quyền hạn sau đây:
1. Yêu cầu đối tượng bị thanh tra và các bên có liên quan cung cấp tài liệu, chứng cứ và trả lời những vấn đề liên quan đến nội dung thanh tra;
2. Lập biên bản thanh tra và kiến nghị biện pháp giải quyết;
3. Áp dụng biện pháp ngăn chặn và xử lý vi phạm hành chính theo quy định của pháp luật;
4. Thực hiện các quyền khác theo quy định của pháp luật về thanh tra.
Điều 8. Khi tiến hành thanh tra, Thanh tra ngân hàng có trách nhiệm như sau:
1. Xuất trình quyết định thanh tra và thẻ Thanh tra viên;
2. Thực hiện đúng trình tự, thủ tục thanh tra, không gây phiền hà, sách nhiễu làm cản trở hoạt động ngân hàng bình thường và gây thiệt hại đến lợi ích hợp pháp của tổ chức tín dụng và các tổ chức khác có hoạt động ngân hàng;
3. Báo cáo Thống đốc Ngân hàng Nhà nước về kết quả thanh tra và kiến nghị biện pháp giải quyết;
4. Tuân thủ pháp luật, chịu trách nhiệm trước Thống đốc Ngân hàng Nhà nước và trước pháp luật về kết luận thanh tra và mọi hành vi, quyết định của mình.
TỔ CHỨC CỦA THANH TRA NGÂN HÀNG
Điều 9. Hệ thống tổ chức Thanh tra ngân hàng bao gồm :
1. Thanh tra Ngân hàng Nhà nước;
2. Thanh tra chi nhánh Ngân hàng Nhà nước tỉnh, thành phố trực thuộc Trung ương (sau đây gọi là Thanh tra chi nhánh Ngân hàng Nhà nước);
3. Cơ cấu tổ chức của hệ thống Thanh tra ngân hàng do Thống đốc Ngân hàng Nhà nước quyết định sau khi thống nhất ý kiến với Tổng Thanh tra Nhà nước.
Điều 11. Các chức vụ điều hành hoạt động Thanh tra ngân hàng gồm :
1. Thanh tra Ngân hàng Nhà nước có Chánh Thanh tra, các Phó Chánh Thanh tra;
2. Thanh tra chi nhánh Ngân hàng Nhà nước có Chánh Thanh tra chi nhánh, các Phó Chánh Thanh tra chi nhánh.
Việc bổ nhiệm, miễn nhiệm các chức vụ khác và các ngạch Thanh tra viên Ngân hàng thực hiện theo các quy định của pháp luật thanh tra hiện hành.
Điều 13. Chánh Thanh tra Ngân hàng Nhà nước có nhiệm vụ, quyền hạn sau đây:
1. Chỉ đạo, tổ chức thực hiện và thực hiện các nhiệm vụ, quyền hạn của Thanh tra ngân hàng quy định tại Điều 6 của Nghị định này;
2. Quyết định lập Đoàn Thanh tra hoặc cử Thanh tra viên đi thanh tra, phúc tra đối với các tổ chức tín dụng và các tổ chức khác có hoạt động ngân hàng;
3. Tạm định chỉ (có thời hạn) việc thi hành quyết định của tổ chức tín dụng và của tổ chức khác có hoạt động ngân hàng, nếu quyết định đó trái Luật Ngân hàng Nhà nước Việt Nam, Luật Các tổ chức tín dụng và pháp luật về thanh tra; đồng thời báo cáo Thống đốc Ngân hàng Nhà nước;
4. Tạm định chỉ (có thời hạn) việc thi hành quyết định kỷ luật, thuyên chuyển công tác của Thủ trưởng cơ quan, đơn vị thuộc quyền quản lý nhà nước trực tiếp của Thống đốc Ngân hàng Nhà nước đối với người đang cộng tác với tổ chức Thanh tra ngân hàng hoặc đang là đối tượng bị thanh tra, nếu xét thấy việc thi hành quyết định đó gây trở ngại cho việc tiến hành thanh tra; nếu quyết định nói trên là của thủ trưởng cơ quan, đơn vị không do Thống đốc Ngân hàng Nhà nước quản lý trực tiếp thì kiến nghị cấp có thẩm quyền quyết định, đồng thời báo cáo Thống đốc Ngân hàng Nhà nước;
5. Cảnh cáo, tạm đình chỉ (có thời hạn) công tác người của cơ quan, đơn vị thuộc quyền quản lý trực tiếp của Thống đốc Ngân hàng Nhà nước cố ý cản trở việc thanh tra hoặc không thực hiện yêu cầu, kiến nghị, quyết định của Thanh tra ngân hàng; nếu người đó là thủ trưởng cơ quan, đơn vị do Thống đốc Ngân hàng Nhà nước quản lý trực tiếp hoặc là người không thuộc quyền quản lý của Thống đốc Ngân hàng Nhà nước, thì kiến nghị cấp có thẩm quyền quyết định, đồng thời báo cáo Thống đốc Ngân hàng Nhà nước;
6. Tạm đình chỉ (có thời hạn) công tác người thuộc tổ chức tín dụng và tổ chức khác có hoạt động ngân hàng, nếu có căn cứ người đó đã vi phạm pháp luật về tiền tệ và hoạt động ngân hàng; đồng thời báo cáo Thống đốc Ngân hàng Nhà nước;
7. Tạm đình chỉ (có thời hạn) những hoạt động ngân hàng sai trái của tổ chức tín dụng và của tổ chức khác có hoạt động ngân hàng, nếu có căn cứ những hoạt động đó đã vi phạm pháp luật về tiền tệ và hoạt động ngân hàng; đồng thời báo cáo Thống đốc Ngân hàng Nhà nước.
8. Thực hiện các quyền hạn khác quy định tại Điều 9, Điều 14 của Pháp lệnh Thanh tra.
Điều 14. Chánh Thanh tra chi nhánh Ngân hàng Nhà nước có nhiệm vụ, quyền hạn sau đây:
1. Tổ chức thực hiện chương trình, kế hoạch thanh tra ngân hàng của Thanh tra Ngân hàng Nhà nước;
2. Ra quyết định hoặc đề nghị Giám đốc chi nhánh Ngân hàng Nhà nước tỉnh, thành phố ra quyết định thanh tra, kiểm tra tổ chức tín dụng và tổ chức khác có hoạt động ngân hàng trong phạm vi trách nhiệm quản lý của chi nhánh Ngân hàng Nhà nước;
3. Tạm đình chỉ (có thời hạn) việc thi hành quyết định của tổ chức tín dụng và của tổ chức khác có hoạt động ngân hàng, nếu quyết định đó trái Luật Ngân hàng Nhà nước Việt Nam, Luật Các tổ chức tín dụng và pháp luật về thanh tra; đồng thời báo cáo Giám đốc chi nhánh Ngân hàng Nhà nước và Chánh Thanh tra Ngân hàng Nhà nước;
4. Kiến nghị Giám đốc chi nhánh Ngân hàng Nhà nước thực hiện các biện pháp sau đây:
a) Đình chỉ một số hoạt động ngân hàng của tổ chức tín dụng và của tổ chức khác có hoạt động ngân hàng thuộc thẩm quyền của Giám đốc chi nhánh ngân hàng Nhà nước;
b) Thu hồi giấy phép thành lập và hoạt động ngân hàng của tổ chức tín dụng, thu hồi giấy phép hoạt động ngân hàng của tổ chức khác thuộc thẩm quyền của Giám đốc chi nhánh Ngân hàng Nhà nước.
5. Xử phạt theo thẩm quyền và kiến nghị Giám đốc chi nhánh Ngân hàng Nhà nước xử phạt vi phạm hành chính trong lĩnh vực tiền tệ và hoạt động ngân hàng theo quy định của pháp luật, đồng thời báo cáo Chánh Thanh tra ngân hàng Nhà nước;
6. Tạm đình chỉ (có thời hạn) việc thi hành quyết định kỷ luật, thuyên chuyển công tác của Thủ trưởng cơ quan, đơn vị thuộc quyền quản lý của Giám đốc chi nhánh Ngân hàng Nhà nước đối với người đang cộng tác với tổ chức Thanh tra ngân hàng hoặc đang là đối tượng bị thanh tra, nếu xét thấy việc thi hành quyết định đó gây trở ngại cho việc tiến hành thanh tra; nếu quyết định nói trên là của thủ trưởng cơ quan, đơn vị không do Giám đốc chi nhánh Ngân hàng Nhà nước quản lý trực tiếp thì kiến nghị cấp có thẩm quyền quyết định; đồng thời báo cáo Giám đốc chi nhánh Ngân hàng Nhà nước và Chánh Thanh tra Ngân hàng Nhà nước;
7. Cảnh cáo, tạm đình chỉ (có thời hạn) công tác người cố ý cản trở việc thanh tra hoặc không thực hiện yêu cầu, kiến nghị, quyết định của Thanh tra ngân hàng; nếu người đó là thủ trưởng cơ quan, đơn vị do Giám đốc chi nhánh Ngân hàng Nhà nước quản lý trực tiếp hoặc là người của cơ quan, đơn vị không thuộc quyền quản lý của Giám đốc chi nhánh Ngân hàng Nhà nước thì kiến nghị cấp có thẩm quyền quyết định; đồng thời báo cáo Giám đốc chi nhánh Ngân hàng Nhà nước và Chánh Thanh tra Ngân hàng Nhà nước;
8. Trong quá trình thanh tra, được yêu cầu tạm đình chỉ (có thời hạn) những hoạt động ngân hàng trái pháp luật, đồng thời báo cáo Giám đốc chi nhánh Ngân hàng Nhà nước và Chánh Thanh tra Ngân hàng Nhà nước;
9. Thực hiện các nhiệm vụ, quyền hạn quy định tại các khoản 1, 6, 9, Điều 6 Nghị định này.
QUAN HỆ GIỮA THANH TRA NGÂN HÀNG VỚI CÁC CƠ QUAN LIÊN QUAN
Tổ chức Thanh tra Bộ, cơ quan ngang Bộ, cơ quan thuộc Chính phủ và các tổ chức Thanh tra Nhà nước ở địa phương khi thực hiện thanh tra, kiểm tra các hoạt động thuộc lĩnh vực quản lý nhà nước của mình, nếu phát hiện có dấu hiệu vi phạm pháp luật về tiền tệ và hoạt động ngân hàng thì tổ chức thanh tra đó có trách nhiệm thông báo cho Thanh tra ngân hàng; nếu những vi phạm đó có dấu hiệu cấu thành tội phạm thì phải chuyển hồ sơ cho cơ quan điều tra có thẩm quyền, đồng thời thông báo cho Thanh tra ngân hàng.
Trong quá trình thanh tra, nếu phát hiện tổ chức tín dụng, tổ chức khác hoạt động ngân hàng có dấu hiệu cấu thành tội phạm, Thanh tra ngân hàng phải chuyển hồ sơ cho cơ quan điều tra có thẩm quyền;
Các cơ quan điều tra khi cần thiết, phải phối hợp với Thanh tra ngân hàng trong quá trình tiến hành điều tra các vấn đề có liên quan đến hoạt động ngân hàng của tổ chức tín dụng, của tổ chức khác và của các cá nhân.
Điều 26. Thống đốc Ngân hàng Nhà nước hướng dẫn thi hành Nghị định này.
|
Phan Văn Khải (Đã ký) |
THE
GOVERNMENT |
SOCIALIST
REPUBLIC OF VIETNAM |
No.91/1999/ND-CP |
Hanoi, September 4, 1999 |
ON ORGANIZATION AND OPERATION OF THE BANKING INSPECTORATE
THE GOVERNMENT
Pursuant to the Law on Organization of the
Government of September 30, 1992;
Pursuant to the Vietnam State Bank Law and the Law on Credit Institutions of
December 12, 1997;
Pursuant to the Ordinance on Inspection of April 1st, 1990;
At the proposals of the Governor of the State Bank of Vietnam and the
Minister-Chairman of the Government Commission for Organization and Personnel,
DECREES
...
...
...
1. Organization and operation of credit institutions;
2. Banking activities of organizations other than credit institutions, which are licensed by the State Bank;
3. The observance of the law provisions on monetary and banking activities by agencies, organizations and individuals.
Article 4. - Contents of the banking inspectorate's activities:
1. To inspect the observance of legislation on monetary and banking activities as well as the observance of the provisions of banking operation licenses;
2. To detect, prevent and sanction administrative violations according to its competence; to propose the competent agencies to handle violations of legislation on monetary and banking activities;
3. To propose the State Bank Governor and directors of the State Bank’s provincial/municipal branches as well as the other competent agencies and organizations to apply measures to ensure the execution of the legislation on monetary and banking activities;
4. To verify, conclude on and propose the settlement of complaints and denunciations in accordance with the provisions of the Complaint and Denunciation Law, which are related to the banks’ organization and operations; to advise and assist the State Bank Governor in directing the prevention and fight against corruption in the banking sector.
...
...
...
TASKS AND POWERS OF THE BANKING INSPECTORATE
Article 6.- The banking inspectorate shall have the following tasks and powers:
1. To regularly supervise and directly inspect organization and operations of credit institutions, banking activities of other organizations, as well as foreign exchange activities and gold trading, which fall into the State Bank’s State management function, in order to detect and prevent violations and propose measures to ensure the observance of legislation on monetary and banking activities;
2. To propose the State Bank Governor to apply the following handling measures:
a/ Placing credit institutions under the state of special control;
b/ Suspending a number of banking activities of credit institutions and other organizations involved in banking activities;
c/ Withdrawing the establishment and banking operation licenses of credit institutions: withdrawing banking operation licenses of other organizations.
3. To sanction administrative violations and propose sanctions against administrative violations in the field of monetary and banking activities according to the provisions of law;
...
...
...
5. To be entitled to make reservations about its opinions in cases where the head of the State Bank�s body of the same level disagrees with the conclusions of the banking inspectorate, and take responsibility for such opinions; at the same time, to report such to the competent State agency(ies) according to the provisions of the inspection legislation;
6. To investigate, verify, conclude on and propose the competent levels to handle, complaints and denunciations related to the banking service; to advise the State Bank Governor on the direction and inspection of the prevention and fight against corruption in the banking service according to the provisions of law;
7. To improve the inspection skills of officials and employees in the banking inspectorate;
8. To manage and direct the implementation of inspection programs, plans and activities in the banking service;
9. To perform tasks and exercise powers according to the provisions of Articles 8 and 9 of the Ordinance on Inspection as well as other tasks assigned by the State Bank Governor.
Article 7.- When conducting inspection, the banking inspectors shall have the following powers:
1. To request subjects under inspection and relevant parties to supply documents and evidences and clarify matters related to the inspection’s contents:
2. To make inspection record and propose handling measures;
3. To apply preventive measures and handle administrative violations according to the provisions of law;
...
...
...
1. To produce the inspection decision and inspectors’ cards;
2. To strictly comply, with the inspection order and procedures, not to cause troubles or harassment, thereby obstructing the normal banking activities and damaging the legitimate interests of the concerned credit institution as well as other organizations involved in banking activities;
3. To report to the State Bank Governor on the inspection results and propose handling measures;
4. To observe laws and be answerable to the State Bank Governor and before law for the inspection conclusions as well as all its acts and decisions.
ORGANIZATION OF THE BANKING INSPECTORATE
Article 9.- The organizational system of the banking inspectorate is composed of:
1. The State Bank Inspectorate;
...
...
...
3. The organizational structure of the banking inspectorate system shall be decided by the State Bank Governor after consulting and reaching agreement with the State Inspector General.
Article 11. - The executive positions of the banking inspectorate include:
1. The chief inspector and deputy chief inspectors, for the State Bank Inspectorate;
2. The State Bank branch chief inspectors and deputy chief inspectors, for the State Bank branch inspectorates;
The appointment and dismissal of other positions and titles of banking inspectors shall comply with the provisions of the current inspection legislation.
Article 13.- The State Bank chief inspector shall have the following tasks and powers:
1. To direct, organize the performance of and perform tasks as well as exercise powers of the banking inspectorate as stipulated in Article 6 of this Decree:
...
...
...
3. To temporarily suspend (for a definite time) the execution of decisions issued by credit institutions and other organizations involved in banking activities if such decisions contravene the Vietnam State Bank Law, the Law on Credit Institutions and the inspection legislation; and at the same time, report thereon to the Governor of the State Bank;
4. To temporarily suspend (for a definite time) the execution of disciplining or job transfer decisions, issued by heads of the agencies or units directly managed by the State Bank Governor, against persons who are collaborating with the banking inspectorate or are subject to the inspection, if deeming that the execution of such decisions obstructs the inspection. If the above-said decisions are issued by the heads of agencies or units other than those directly managed the State Bank Governor, to propose the competent level to make decision, and at the same time report thereon to the State Bank Governor.
5. To issue warnings against or temporarily suspend (for a definite time) jobs of those personnel of agencies or units directly managed by the State Bank Governor, who deliberately obstruct the inspection or refuse to meet the requirements and/or to execute proposals and decisions of the banking inspectorate; if such persons are the heads of agencies or units directly managed by the State Bank Governor or those not managed by the State Bank Governor, to propose the competent level to make decision, and at the same time report thereon to the State Bank Governor;
6. To temporarily suspend (for a definite time) jobs of those personnel of credit institutions and other organizations involved in banking activities, if there are grounds to believe that such persons have violated the legislation on monetary and banking activities; and at the same time, report thereon to the State Bank Governor;
7. To temporarily suspend (for a definite time) the wrong banking activities of credit institutions and other organizations involved in banking activities, if having grounds to believe that such activities violate the legislation on monetary and banking activities; and at the same time, report thereon to the State Bank Governor.
8. To exercise other rights as stipulated in Articles 9 and 14 of the Ordinance on Inspection.
1. To organize the implementation of the banking inspection programs and plans of the State Bank’s Inspectorate;
2. To issue decisions or propose the director of the State Bank's provincial/municipal branch to issue decisions on examination and inspection of credit institutions and other organizations involved in banking activities, within the ambit of the State Bank branch’s management responsibility;
...
...
...
4. To propose the director of the State Bank's branch to apply the following measures:
a/ Suspending a number of banking activities of credit institutions and other organizations involved in banking activities, which comes under the competence of the director of the State Bank's branch;
b/ Withdrawing the establishment and banking operation licenses of credit institutions as well as the banking operation licenses of other organizations, which comes under the competence of the director of the State Bank’s branch;
5. To sanction according to his/her competence and propose the director of the State Bank’s branch to sanction administrative violations in the field of monetary and banking activities according to the provisions of law, and at the same time report thereon to the chief inspector of the State Bank;
6. To temporarily suspend (for a definite time) the execution of disciplining or job transfer decisions, issued by the heads of agencies or units under the management of the director of the State Bank's branch, against persons who are collaborating with the banking inspectorate or subject to the inspection, if deeming that the execution of such decisions obstructs the inspection. If the above-said decisions are issued by the heads of agencies or units not directly managed by the director of the State Bank's branch, to propose the competent level to make decision; and at the same time, report thereon to the director of the State Bank's branch and the chief inspector of the State Bank;
7. To serve warnings against or temporarily suspend (for a definite time) jobs of persons who deliberately obstruct the inspection or refuse to meet the requirements and proposals or execute decisions of the banking inspectorate. If such persons are the heads of agencies or units directly managed by the director of the State Bank branch or are personnel of agencies or units other than those subject to the management of the director of State Bank branch, to propose the competent level to make decision; and at the same time, report thereon to the director of the State Bank branch and the chief inspector of the State Bank;
8. To be entitled, in the course of inspection, to request the temporary suspension (for a definite time) of the banking activities which are contrary to law, and at the same time report thereon to the director of the State Bank's branch and the State Bank's chief inspector;
9. To perform tasks and exercise powers stipulated in Clauses 1, 6 and 9, Article 6 of this Decree.
...
...
...
RELATIONSHIP BETWEEN THE BANKING INSPECTORATE AND THE RELEVANT AGENCIES
During the inspection and/or examination of activities which fall within their respective fields of State management, the inspectorates of the ministries, ministerial-level agencies and agencies attached to the Government as well as the State inspectorates of different localities shall, if detecting any signs of violation of the legislation on monetary and banking activities, have to notify the banking inspectorate thereof; if such violations reveal signs of criminal offenses, they shall have to transfer the dossiers to the competent investigation agencies, and at the same time notify the banking inspectorate thereof.
...
...
...
In the course of inspection, if any credit institutions or other organizations involved in banking activities are found with signs of criminal offenses, the banking inspectorate shall have to transfer dossiers to the competent investigation agencies;
When necessary, the investigation agencies shall have to coordinate with the banking inspectorate in inquiring into matters related to the banking activities of credit institutions, other organizations and individuals.
...
...
...
Article 26. - The State Bank Governor shall have to guide the implementation of this Decree.
ON BEHALF OF THE GOVERNMENT
PRIME MINISTER
Phan Van Khai
Nghị định 91/1999/NĐ-CP về tổ chức và hoạt động của Thanh tra ngân hàng
Số hiệu: | 91/1999/NĐ-CP |
---|---|
Loại văn bản: | Nghị định |
Nơi ban hành: | Chính phủ |
Người ký: | Phan Văn Khải |
Ngày ban hành: | 04/09/1999 |
Ngày hiệu lực: | Đã biết |
Tình trạng: | Đã biết |
Văn bản đang xem
Nghị định 91/1999/NĐ-CP về tổ chức và hoạt động của Thanh tra ngân hàng
Chưa có Video